Een brug van fluweel

Begin dit jaar werd ik door de Kloosterkerk gevraagd om illustraties te maken voor een boek “Een brug van fluweel” met gebeden en meditatieve teksten van ds. Margreet Klokke. Voor elk van de tien thema’s heb ik een abstracte illustratie op de iPad gemaakt, naar het idee van mijn schetsen en schilderijen met het thema schaduwen (alsof de ‘hemel’ schilderijen op aardoppervlak maakt). Het is interessant dat religie en kunst in het boek met elkaar optrekken op zoek naar inspiratie en troost, elk op een eigen manier, maar ook elkaar versterkend. Dit boek is sinds een maand voor € 22,- verkrijgbaar in de Kloosterkerk op zondag na de dienst bij de boekentafel, via http://www.boekengilde.nl/boekenshop en bij de Ichtusboekhandels in Den Haag en Leiden. Ook in de Hooglandse kerk in Leiden is het boek verkrijgbaar.

.

Een gedachte over “Een brug van fluweel

  1. lydia lindo

    Ha beste Rob,
    Wat een schitterende opdracht!! Van harte!!!! Verrassing !!
    Ga zeker naar je boek kijken!
    Kwam Carien tegen met razend enthousiaste verhalen over haar trip naar jullie!! Jullie zullen ook vast gaan genieten in Genève , daar komen dan weer totaal andere iPads vandaan!! Besneeuwde toppen etc! Wie weet lukt het elkaar weer te zien als jullie in de zomer hier zijn??? Wij gaan eind sept een reis door Tanzania maken met vrienden!! Heel spannend! Beginnen bij Arusha en eindigen op Zanzibar! Ik schilder altijd wel iets, zal je wat foto’s per watsapp sturen ! lieve groet Lydia

    Verstuurd vanaf mijn iPhone

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.